امام جعفر صادق (ع)-کمال و وارستگی عقل در گرو سه چیز است : تواضع و فروتنی برای خدا ، یقین نیکو داشتن و سکوت مگر از بیان مطلب خود است
منو اصلی
ترویج رفتار اخلاقی و رفتارهای شهروند سازمانی
ترویج رفتار اخلاقی و رفتارهای شهروند سازمانی تاریخ ثبت : 1391/12/11
طبقه بندي : ,38,39,
عنوان مقاله : ترویج رفتار اخلاقی و رفتارهای شهروند سازمانی
خلاصه مقاله : : تاثیرات ارزشهای اخلاقی شرکتی نوشته : توماس بیکر(Thomas L. Baker) ، تامی هانت (Tammy G. Hunt) ، مارتا اندروز (Martha C. Andrews) خلاصه در مقاله زیر مدل علل و نتایج رفتار اخلاقی در سازمانهای کاری توسعه داده می شود و مورد ارزیابی قرار می گیرد.این علل عبارتند از ارزش های اخلاقی شرکت ، عدالت و تعهدات سازمانی و نتایج رفتار شهروند سازمانی نیز سنجیده می گردد. داده ها از489 عضو بخش های منطقه ای کمیته ملی مدیران خرید(NAPM) اخذ گردیده اند. برای ارزیابی مدل نیز از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده می شود.نتایج مشخص می سازد که داده ها با مدل به خوبی همخوانی دارد و نهایتا" کاربردهای مدیریتی نقشه راه تحقیقات آتی مورد بحث قرار می گیرد. Promoting ethical behavior and organizational citizenship behaviors: The influence of corporate ethical values abstract In the present study, a model of antecedents and outcomes of ethical behavior in work organizations was developed and tested. Antecedents included are corporate ethical values, organizational justice, and organizational commitment. The outcome of organizational citizenship behaviors was also examined. Data were gathered from 489 members of a regional chapter of the National Association of Purchasing Managers (NAPM). Structural equation modeling was used to test the model. Results indicated the data fit the model well. Implications for managers and directions for future research are discussed.
فایل مقاله : دانلود فايل
تعداد نمایش : 2510 <<بازگشت

كليه حقوق اطلاعات و مطالب اين سايت محفوظ و متعلق به سایت ایران اخلاق می باشد